Incearca noul chat AUDIO-VIDEO la un pret promotional!
BETA
Inregistreaza-te

Poza specialistului Delia Aldescu (Ciobancan)

Sunt offline

Trimite-mi o intrebare


Program de lucru

  • Luni:
  • Marti:
  • Miercuri:
  • Joi:
  • Vineri:
  • Sambata:
  • Duminica:

Delia Aldescu (Ciobancan)

Consilier marital, Psihoterapeut de familie si cuplu, Hipnoterapeut, Psiho-oncolog, Coach

Varsta: 41 ani
Expert in: Psihologia cuplului, Psihologia copilului, Psihotraumatologie , NLP
Apreciere




Cum sa ne relaxam in timpul vacantei de Craciun

Poza
19 Decembrie 2012

Pentru multe persoane, vacanta de Craciun poate fi nu numai un timp foarte fericit si vesel de reuninune cu familia si prietenii, dar, de asemenea, un timp foarte stresant. Vechile tipare de comportament suicidar reinvie, nivelul de stres urca si capacitatea noastra de a face fata sare pe fereastra.

Sarbatorile incep pentru multi cu cateva saptamani de stres si de miscare constanta, precum si sentimentul de a fi coplesit, depresie si chiar singuratate pentru altii.

In timpul vacantelor de sarbatori suntem inconjurati de multe ori de imagini cu oameni care sunt fericiti, plini de iubire si se bucura de vartejul din viata lor. Cu toate acestea, in realitate, aceasta perioada a anului poate fi obositoare sau aduce sentimente dureroase. Nu ar fi frumos sa obtinem un pic mai putin stres si cateva momente mai calme de pace?

Urmatoarele sfaturi sunt concepute pentru a va ajuta sa gasiti relaxare in aceasta perioada si, de asemenea, pentru a imbunatati modul in care ganditi sau simtiti despre aceste momente de sarbatoare.

1. Dati sens sarbatorilor: Gasiti sau conectati-va la un scop, sens sau valoare a timpului de sarbatoare. Concentrati-va pe aspectele pozitive ale vacantei de sarbatori.

2. Relaxarea musculara: Dupa o zi de cumparaturi, plimbari, petreceri sau alte evenimente de vacanta stati jos si relaxati-va muschii pentru a va elibera de incordare si relaxati fiecare grupa de muschi, incepand cu mainile si bratele, ajungand la cap si apoi coborand in tot corpul.

3. Faceti doar un singur lucru intr-un moment:
Facand doar un singur lucru odata va puteti da timp sa va stabilizati in mijlocul unei zile frenetice sau haotice. Concentrati-va atentia pe intreg lucrul care il faceti acum. Lasati din lista mentala sa plece ingrijorarile, planificarile, preocuparile, etc. Aduce-ti mintea in prezent si concentrati-va atentia pe toate senzatiile fizice, cum ar fi mersul pe jos, spalatul vaselor sau decorarea.

4. Daruiti-va o vacanta: Nu aveti nevoie sa mergeti in Bermude ca sa va luati o vacanta in aceasta perioada a anului. Da-ti-va o pauza scurta din tot tam-tam-ul. Urcati-va in pat si trageti draperia peste toata agitatia ce pluteste deasupra capului. Luati-va 15 minute pentru a va cufunda in cartea preferata, faceti o baie lunga, adresati-va sotului/sotiei sa faca cina, sau inveliti-va intr-o patura confortabila si urmariti filmul preferat.

5. Implicati-va: Contributia personala poate da un sentiment de sens si poate face sa va simti bine in propria piele. Daruiti ceva cuiva, faceti munca voluntara sau un lucru surprinzator, plin de bunatate si compasiune.

6. Daca va simtiti coplesiti sau tristi, faceti ceva vizavi de cum va simti.
Sa recunoastem, daca viata noastra nu este imaginea perfecta a sarbatorilor poate aduce tristete, regrete si alte emotii dureroase. Schimbati starea de spirit si felul cum va simtiti prin angajarea in activitati care sunt opuse modului in care va simtiti. Cititi carti emotionale, ascultati muzica emotionala sau duceti-va la filme emotionale. Daca sunteti tristi, faciti ceva optimist cum ar fi sa va sunati un prieten, faceti-va cadouri, exersati, flirtati cu partenerul, luati cina la restaurant, duceti copiii intr-un loc special, spuneti "Te iubesc", ori ganditiva la ce ati facut bine.

7. Rasfatati-va simtul gustului: in loc de a merge la o petrecere de sarbatoare cu aperitive fara gust, care nu sunt traditionale, mai bine alegeti una la care sunt preparate pentru gurmanzi si incetiniti procesul gustarii ca si cum ati dori sa simtiti fiecare ingredient al preparatelor. Sau acasa luati o masa buna si bautura preferata. Gusta cu adevarat alimentele sau bauturile.

8. Creati-va confort: Faceti ceva placut, bland si bun pentru voi. Uitati-va afara la natura iernii sau la unele decoratiuni frumoase, ascultati muzica pe care o gasiti in special linistitoare sau lasati sa cante melodiile dvs. preferate. Inconjoarati-va cu luminite, lumanari si mirosuri linistitoare mangaietoare, cum ar fi mirosul de pin, de prajituri sau scortisoara. Beneficiati de masaj, imbratisari si haine matasoase sau esarfe fine.

9. Respirati profund: Intindeti-va pe spate, respirati uniform si usor. Concentrati-va atentia asupra respiratiei dumneavoastra, a aerului care intra si iese prin miscarea abdomenului. Cand inspirati permiteti stomacului sa creasca. Expirati impingand pe deplin tot aerul din plamani. Continuati timp de 10 respirati.

10. Faceti curat si ordine in casa: Sarbatorile aduc de multe ori treburi suplimentare de curatare. Folositi-le ca pe o oportunitate de a va calma, mai degraba decat ca un stres suplimentar. impartiti munca in etape: indepartati lucrurile inutile sau punetile deoparte, apoi spalati si curatati. Permite o buna bucata de timp pentru fiecare activitate. Miscati-va incet (de 3 ori mai incet decat de obicei) si concentrati-va atentia pe deplin pe fiecare activitate. Mentineti gradul de constientizare a actiunilor voastre si a gandurilor voastre, daca se ratacesc. Aduceti-le inapoi fiti cu toata atentia indreptata asupra sarciniilor pe care le faceti cu mainile.

Nu putem opri lumea sa ia o cotitura, dar, probabil, articolul acesta va va ajuta sa faceti fata mai bine sarbatorilor.

Delia Ciobancan,
Psihoterapeut, Consilier Psihologic

Cabinet Individual de Psihologie Delia Ciobancan
http://cabinet-psihologic-online.ro/


 


Numar vizualizari: 2368




Adauga comentariu